Kommenteeri

Miks mul on peavalud


Algatuseks tuleks enda jaoks selgeks teha levinumad müüdid, mis on seotud peavaludega. Tihti arvavad inimesed, et peavalu põhjustajaks võib olla aastate tagune peatrauma, kuid reaalsuses see nii ei ole. Peatraumade puhul on peavalu lühiajaline ning kaob hiljemalt mõne nädala jooksul. Küll aga on väga palju erinevaid peavalude põhjustajaid, neist levinumad on seotud stressi ja pingetega, mis meie igapäevaelus tekivad. Samuti võib kergemat sorti peavalu põhjustada liigne kohvi manustamine, ning julgeme soovitada selle asendamist matcha teega. Sellisel viisil ei koorma te enda kesknärvisüsteemi ja olemine on oluliselt rahulikum. Kõige levinumad ongi pingepeavalud, mida on enda elus tundnud vähemalt pooled inimesed – tegemist ei ole küll valuga, mis otseselt meid halvaks, kuid ebameeldivust tekitab see ikkagi. Kui tunnete kiiret tugevat peavalu, siis võib tegemist olla ka insuldiga, kuid kuna tegemist on küllaltki haruldase nähtusega, siis paljud inimesed seda ei tunne kunagi. Kui teie peavalud on pidevad, ning valuvaigistite söömine on muutunud igapäevaseks, siis soovitame pöörduda arsti poole. Järgnevalt vaatame, millised on erinevad põhjused, mis tekitavad peavalu ning samuti kuidas neid võimalusel vältida.

Vedelikupuudus
Organism vajab protsessideks vett, ning selle puudumisel võib teile tekkida peavalu. Kõige lihtsam sellist peavalu vältida on juua piisavalt vett ning vältida liigset alkoholi tarbimist. Lisaks peavalule võivad vedelikupuudusega kaasneda ka muud erinevad probleemid, mis pikas perspektiivis mõjuvad teie tervisele halvasti. Keha koosneb rohkem, kui 70% veest, ehk selle tase peab olema koguaeg kõrge.
Liigne alkoholi tarbimine
Tarbides alkoholi tasub alati piiri pidada ning tarbimist hoida mõõdukana. Vastasel juhul viiakse teie kehast suures koguses vett välja ning tulemuseks on vedelikupuudus. Selle leevendamiseks saate juua mineraalvett, kuid mõju ei ole kohene. Kehal läheb pisut aega, enne kui suudab taastada normaalse taseme.
Stress
Liigse stressi tõttu võib tekkida peavalu – ning seda on tõenäoliselt kogenud väga paljud inimesed. Sõltumata sellest kas tegemist on noore või vana inimesega, siis meil kõigil on omad probleemid, mis muudavad olukorras stressitaset. Lahendus on õnneks probleemile lihtne – vältige liigset stressi ning proovige enda aega ning tegevusi korrektselt planeerida.
Probleemid silmanägemisega
Inimesed, kellel on silmanägemisega probleeme peavad tõsiselt vaeva nägema, et korrektselt näha. Selle tulemusena on vaja aga oluliselt pingutada enda silmalihaseid, mis toob pikas perspektiivis kaasa peavalu. Selle probleemi vastu saate võidelda läätsede või prillidega. Lisaks on võimalus ka silmaarsti abiga tegeleda silmade raviga.


Korrapäratu toitumine
Igal inimesel peaks olema igas päevas vähemalt kolm toidukorda, mis sisaldavad endas maksimaalset kõrge toiteväärtusega elemente. Sellisel viisil on kehas olemas piisavalt vitamiine ning mineraale, mille abil hoitakse organismi keerulistest olukordadest eemal. Enda toitumise jälgimine võib tunduda tüsilik, kuid tegelikult on tegemist olulise aspektiga.
Külmetus või gripp
Loomulikult on kõik meist vähemalt korra ennast külmetanud või olnud gripis. Tunnete peas ebameeldivat surve tunnet, ning samuti on hingata oluliselt keerulisem. Selle tulemusena võib tekkida ka peavalu. Vältimiseks saate ennast kaitsta korraliku riietusega ning toituga tervislikult. Talvisel perioodil tasub hoida kapis ka C-vitamiini.
Halb asend
Tegemist on kontoritöötajate seas äärmiselt populaarse peavalu põhjustajaga. Päev otsa arvuti taga istudes võib tekkida halvast asendist peavalu, kuna keha ei saa piisavalt hapniku ning vereringlus on häiritud. Lisaks tekitab see ka pingeid lihastesse, mille tulemusel tekibki peavalu. Vältimiseks tasub teha vähemalt korra tunnis väike jalutuskäik või mõni venitusharjutus.
Naiste peavalu päevade ajal
Tihti seostatakse peavalu ja päevasi omavahel ning selleks on ka põhjus. Kehas viiakse läbi erinevaid protsesse, mille tulemusena esineb vahel peavalu. Selle vältimiseks on mõistlik suurendada enda vedeliku tarbimist ning vajadusel kasutada ka valuvaigisteid.

Liigne valuvaigistite söömine
Erinevad valuvaigistid töötavad küll erinevalt, kuid liigne tarbimine võib peavalu leevendamise asemel asja muuta hoopis hullemaks. Enne tarbimist tuleb veenduda, kui palju on päevane lubatud kogus, ning kas olete seda juba ületanud. Ühtlasi on see ka lahenduseks probleemi vältimiseks. Täpselt sama kehtib ka kõigi teiste ravimite ja toidulisandite kohta.
Magamatus
Meie keha vajab öösel puhkust ning ilma selleta ei suuda keha mõistlikult toimida. Kindlasti on meil kõigil olnud magamata ööd, kus lihtsalt und ei tule. Hommikul on tulemuseks uimane olek ning tihti saadab seda ka peavalu. Selle leevendamiseks võiks enne uinumist vältida ekraanide vaatamist, mis kiirgavad sinist valgust ja häirivad meie unetsüklit.
Emotsionaalne stress
Tihti muretseme enda ja oma lähedaste pärast ning see võib endaga kaasa tuua peavalu. Kui enne rääkisime tavaliselt stressist, mis on tingitud näiteks tööalastest kohustustest, siis emotsionaalne stressi poolt põhjustatud peavalu on tõsisem ning väljendub tugevama valuga. Probleemi ennetamiseks tuleb inimsuhted hoida maksimaalselt positiivsed ja tugevad.
Müra
Ilmselt kujutate ette, milline võib olukord olla teetöölistel, kes peavad igapäevaselt suurt müra kuulama – tõenäoliselt on õhtune peavalu garanteeritud. Täpselt sama kehtib ka muideks kontoritöötajatele, kelle töökeskkonnas on pidev müra. Müra väsitab meie keha ning selle tulemusena tekib stressilaadne olukord. Vältimiseks saate kanda kõrvaklappe või eraldada ennast teistest.

Depressioon
Keeruline finantsolukord või probleemid lähedastega põhjustavad meis depressioon, mis hakkab mõjuma ka nii öelda närvidele. Selle tulemuseks on peavalu, mille leevendamiseks peate vaeva nägema. Ennetamiseks on võimalik enda asjad korrektselt läbi planeerida ja käituda vastavalt sellele.
Traumaga seotud peavalu
Nagu ka nimi ütleb, siis on peatrauma peavalu põhjustajaks. Õnneks ei ole tegemist kroonilise peavaluga, ning see läheb hiljemalt mõne nädalaga üle. Küll on soovituslik tarbida valuvaigisteid, et vältida ebameeldivust. Kindlasti ei tohi valuvaigistitega üle pingutada.

Kokkuvõte ja Korduma Kippuvad Küsimused
Peavalud häirivad meid ning muudavad meie olemist ebameeldivaks. Äärmiselt palju on võimalik ära teha selleks, et peavalu üldse ei tekiks. Esiteks tasuks enda toitumisega seotud harjumusi muuta – lihtne lahendus on kohvi ja energiajookide asemel kasutada matcha teed, mis annab teile samamoodi energiat, kuid on tervisele parem. Inimesed kipuvad liiga lihtsalt unustama kõige lihtsamaid võimalusi enda organismi hoidmiseks. Kuna keha koosneb suuremas osas veest, siis on kõigile selge, et vett peab kehas olema koguaeg piisavalt. Järgnevalt mõned küsimused, mida inimesed meie käest küsinud on.


  • Kas matcha teed võib juua nii hommikul, kui ka õhtul?
Loomulikult võite juua matcha teed just sellel hetkel, kui seda ise soovite. Tegemist on naturaalse tootega, mis ei sisalda endas lisatud ühendeid.
  • Mida jälgida vedelikke tarbides?
Kindlasti peaksite tarbima päeva jooksul piisavalt tavalist vett, sest osad vedelikud on sellised, mis viivad teie kehast vett hoopis välja. Seda tasuks kindlasti vältida.
  • Kuidas tunnen ära peavalu?
Ilmselt on kõik meist tundnud vähemalt korra elus peavalu. Tunnete kuidas pea on paks või tuikab. Kõige lihtsamad lahendused on jälgida oma vee joomist ning üleüldised tervislike eluviise.

Lisa kommentaar

Email again: